poniedziałek, 27 czerwca 2011

,,Ambicja"

Autor:Kate Brian
Tłumacz:Maria Jaszczurowska
Tytuł:,,Ambicja”
Liczba stron:291
Rok:2011
Wydawnictwo:Znak Emotikon
Cena:29,90 zł

Kate Brian amerykańska pisarka, której dzieł jak dotąd nie czytałam. Wszystko się zmieniło, gdy sięgnęłam po siódmy tom jej serii pt. ,,Ambicja”. Autorka w swoich książkach ukazuje życie nastolatek w ekskluzywnej szkole z internatem. Dotychczas ukazały się: ,,Tylko dla wybranych”, ,,Impreza zamknięta”, ,,Poza zasięgiem”, ,,Kto się przyzna”, ,,W wąskim gronie” oraz ,,Impreza musi trwać”.

Okładka książki od razu przyciągnęła mój wzrok i postanowiłam ją mieć. Kobieta w żółtej sukni z czarnym kapeluszem i rękawiczkami. Oczy dziewczyny są zakryte górnym nakryciem głowy, tak jakby miała jakąś tajemnicę w sobie. Poza tym wokół niej ukazane są różne elementy. Na szczęście pomimo, że nie znam poprzednich części tej serii, książka nie wydała mi się taka straszna. Szybko poznałam bohaterki i inne postacie, oraz problemy, które mogły być w innych częściach.

Główną bohaterką ,,Ambicji” jest prezeska internatu Billings, Reed Brennan. Po ostatniej szalonej imprezie dyrekcja zagroziła dziewczyną, że zamkną ich internat. Reed postanowiła do tego nie dopuścić i jako cel postawiła zebranie pięciu milionów na ratunek. Nastolatka wraz z dziewczynami próbuje zorganizować imprezę, ale pojawiają się czasem małe komplikacje. Poza nią i jej przyjaciółką Noelle dochodzi do sprzeczki czasami, ponieważ pojawiają się różne zdania. Najgorsze jest w tym, że bohaterka skrywa dość bolesną tajemnicę przed nią. Reed nie jest łatwo się pozbierać po stracie chłopaka i próbuje według zdania dziewczyn, znaleźć sobie nowego. Dlatego często chodzi na randki z różnymi młodzieńcami. Wszystko może by się ułożyło, gdyby nie to, że wróg nastolatki ją prześladuje. Ktoś inny natomiast próbuje zrzucić śmierć jednej z dziewczyn Billings na Reed, poprzez różne sytuacje. Dziewczyna w szafie znajduje czarne kulki, różowe ciuchy, e-maile od zmarłej oraz ktoś podmienia perfum. Prezeska jest załamana, ponieważ nie wie kto by był do tego zdolny.

Gdy usłyszałam słowo ,,prezeska”, pomyślałam o osobie starszej. Okazało się, że się myliłam i wystarczyło mi parę godzin bym już znała na pamięć główną bohaterkę. W dzisiejszych czasach możemy spotkać także bogate nastolatki, takie jak w Billings. Dzięki tej książce, każdy z nas może zobaczyć ich świat.

Książkę polecam wszystkim tym, którzy czytają tą serię Kate Brian oraz tym którzy szukają czegoś 100% młodzieżowego. Przy tej książce nikt nie będzie się nudził a ciekawość spowoduje, że zacznie czytać poprzednie lub przyszłe części.

Książkę otrzymałam od Wydawnictwa Znak Emotikon, za którą bardzo dziękuję ;***



Ocena:5/5

5 komentarzy:

  1. pomyślę nad tą książką - jakoś nie do końca jestem przekonana to książek takich jak Kate Brian

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładka wygląda ciekawie. Opis i recenzja też zachęcają do przeczytania książki, zwłaszcza w okresie wakacyjnym. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa okładka. Książka idealna do czytania w wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana zaprosiłam Cię do zabawy ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam tę serię książek pani Kate Brian :)

    OdpowiedzUsuń