piątek, 15 kwietnia 2011

,,Zniewolenie"


 
Autor: Carrie Jones
Tłumacz: Dobromiła Jankowska
Tytuł: ,,Zniewolenie"
Ilość stron: 284
Rok wydania: 2011
Wydawnictwo: Bukowy Las
Cena: 31,90

Carrie Jones to amerykańska autorka powieści dla młodzieży. Największą popularność zdobyła książka z cyklu ,,Pragnienie”, która gości na światowych listach młodzieżowych bestsellerów, w tym ,,New York Timesa”. Zdobyła również wiele nagród literackich, w tym Meinie Literary Award.
Stając przed ciężkim wyborem książki, nie wiedziałam, że trafię na tak cudną opowieść. Niestety nie czytałam ,,Pregnienia”, ale nie przeszkadzało mi to w czytaniu ,,Zniewolenia”. Książka bardzo mnie wciągnęła i wystarczył mi jeden dzień by została zakończona.
Okładka jest niezwykła. Połowa twarzy i łza nie przejrzysta, jak zwykle się zdarza, tylko złota. Najlepsze jest w książce to, że jest podzielona na WSKAZÓWKI i DEFINICJE a nie jak w innych książkach spotykamy rozdziały. ,,Tytuły rozdziałów” posiadają, krótki opis, który coś nam tłumaczy.
Zara ma wielkie serce i gdy spotyka w lesie zranionego piska ratuje go przed Walhalla, która zabiera zranionych wojowników. Niestety nie wie, że uratowany książę pisków został związany przez jej chłopaka. Przez parę miesięcy Zara, jej chłopak Nick i jej przyjaciele Devy i Isi walczyli z ,,złymi” piskami, którzy ranili ludzi. Niestety wszystko się zmienia po uwolnieniu Astyleya, który ostrzega ją o zagrożeniu. Dziewczyna szuka informacji u ojca o zagrożeniu oraz szuka odpowiedzi na pytanie:” Kim jest Walhalla ?”. Niestety pojawia się groźny król pisków, który za wszelką cenę pragnie władzy i za wszelką próbuje zniszczyć przeszkodę stojącą na drodze, czyli ojca Zary. To właśnie on przyczynia się do ucieczki uwięzionych pisków i zranieniem ukochanego Nicka, którego Walhalla odbiera nastolatce. Młoda dziewczyna za wszelką cenę chce odzyskać chłopaka. Jedyną opcją ratowania jest stanie się piskiem a to jest możliwe dzięki pocałunkowi która pisków, którym jest np. Astyl. Niestety przyjaciele nastolatki nie popierają jej decyzji. Zara stoi przed trudnym wyborem, który musi podjąć sama.
 Czytając to dzieło czułam się niezwykle, tak jakbym ja była główną bohaterką. Czułam jak książka jest wypełniona wielką przyjaźnią i miłością.  Marzyłam, by choć na chwilę znaleźć w tamtym niezwykłym świecie.
Teraz niestety będę z niecierpliwością czekała na kolejną cześć pt. ,,Oczarowanie”. Myślę, że chyba też 
będzie tak cudowna jak ,,Zniewolenie”

Ocena:5/5





Książkę otrzymałam od Wydawnictwa Bukowy Las 
Za którą bardzo dziękuję ;***

2 komentarze:

  1. ja raczej nie przeczytam w najbliższym czasie, bo to "modna" książka, a ja takich wolę nie czytać. mam swoje upodobane i chyba tak pozostanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobra recenzja jeżeli znajdę czas to na pewno przeczytam .

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń