niedziela, 15 maja 2011

,,Blask"

Autor:Alexandra Adornetto
Tłumacz:Beata Górlska-Gluma
Tytuł:,,Blask”
Liczba stron:456
Wydawnictwo:Bukowy Las
Cena:39,90 zł

Alexandra Emily Adornetto ur. 18 kwietnia 1992 r. jest australijską autorką książek dla dzieci i młodzieży.
Alexandra Adornetto miała tylko trzynaście lat, kiedy napisała "Shadow Thief"(złodziej cienia). Jako piętnastolatka, Alexandra zdobyła wiele nagród za książki wydane w 2006 roku. Jej plany na przyszłość odnoszą się do pracy w pełnym wymiarze czasu pisania powieści i scenariuszy, a także realizacji kariery jako aktorka.

Okładka książki bardzo przyciąga uwagę i jeszcze ten kolor. Mężczyzna i anioł a za nimi słońce. Tajemnicą jest to, czy te słońce się chowie, czy też pojawia. Każdy w tej kwestii może mieć różne zdanie, ale nikt nie powie, że taki widok jest najwspanialszy.
Anioł przybył
Anioł zobaczył
Anioł upadł.


,,Blask” jest to historia o Bethany, która jest aniołem. Wraz z rodzeństwem trafia na ziemię w celu misji. Ta dziewczyna najbardziej się wyróżnia, ponieważ posiada cechy człowieka. Zakochuje się w Xavierym, któremu mówi całą prawdę o sobie. Na szczęście Zgromadzenie pozwala jej na spotkania z tym chłopakiem i nie każe jej wracać do nieba. Niestety zawsze, gdy jest pięknie, musi pojawić się zło. W tym przypadku zło ma na imię Jake i powoduje wiele szkód, w których to Xaviery nie może iść na bal. Chłopak zastępuje go i nawet próbuje zdobyć jego dziewczynę, ale nasza bohaterka nie chce go. Wtedy padają z jego ust słowa: ,,NIE BĘDZIE WIĘCEJ LITOŚCI DLA ANIOŁÓW". Przez głupie zdjęcie Bethany prawie traci swojego ukochanego, ale rodzeństwo jej pomaga. Jake spełnia swoje słowa powodując śmierć jednych z przyjaciółek anioła, ale gdy pragnie zabrać jej drugą, dziewczyna nie pozwala mu. Wtedy to właśnie sługa Lucyfera zabiera ją w nieznane miejsce, gdzie próbuje ją nastawić na swoją stronę. Czy dziewczynie uda się go pokonać.

Rodzeństwo Bethany spełnia jakieś zadania. Gabriel jest archaniołem a jej siostra Ivy znajduje się blisko Boga. Każdy w sobie posiada jakąś moc, tylko jej się wydaje, że jej nie ma. Założenie nastolatki okazuje się mylne, ponieważ to ona ratuje Grace a na końcu opowieści odkrywa swoją moc. Wydaje mi się, że tej mocy to nikt nie przebije i nic.

Książka Alexandry Adornetto jest Bestsellerem ,,New York Timesa”. Nie dziwi mnie takie wynagrodzenie, ponieważ ta historia jest niesamowita i wciągająca. Nastolatce zazwyczaj łatwiej pisze się do rówieśników i do młodszych, ponieważ używa prostego języka. Poza tym w ,,Blasku” jest zawartych wiele ciekawych scen i nie da się przy niej nudzić.

Najbardziej w książce zainteresowały mnie wiersze, które są ciekawe lub pojedyncze słowa Jake. Bardzo przykuły moją uwagę, gdyż są wyróżnione czcionką. Poza tym to dzieło posiada wiele ciekawych tytułów rozdziałów. Bardzo mnie ciekawi, jak się potoczą dalsze losy Bethany i czy przepowiednia kobiety okaże się prawdą.

Książkę polecam wszystkim dziewczyną samotnym, oraz wszystkim tym, którzy szukają czegoś interesującego. Mogę wam nawet obiecać , że przy tej książce nie będziecie się nudzić i pokochacie ją tak samo jak ja.

Książkę otrzymałam od Wydawnictwa Bukowy Las, za którą bardzo dziękuję;***

Ocena:5/5

6 komentarzy:

  1. Bardzo chętnie przeczytam, gdy tylko wpadnie w moje łapki.;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Początkowo się opierałam tej książce, teraz jednak przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi bardzo interesująco, lubię motyw aniołów, chętnie więc sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Może przeczytam :) Nie wiedziałam, że autorka jest tak młoda! :O

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i bardzo mi się podobała :) Cieszę się że nie tylko mnie :)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. zachęciłaś mnie od samego początku recenzji.:-)

    OdpowiedzUsuń