środa, 4 maja 2011

,,Wezwanie"


Autor:Kelly Armstrong
Tłumacz:Jerzy Łoziński
Tytuł:,,Wezwanie”
Liczba stron: 356
Wydawnictwo: Zysk i S-ka


Kelley Armstrong kanadyjska pisarka fantasy. Do 2006 roku wydała sześć powieści i jedną nowelę, wszystkie zawarte w serii Women of the Otherworld. Kelley ma potwierdzone umowy z wydawcami w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Kanadzie dotyczące wydawania i dystrybucji jej następnych planowanych w serii książek, o numerach od 7 do 10. Napisała także kilka odrębnych nowel i opowiadań, dostępnych do ściągnięcia z jej strony internetowej.
Kelley Armstrong jest mężatką z trójką dzieci, jej rodzina mieszka w Ontario w Kanadzie. Skończyła psychologię i rozpoczęła studia w dziedzinie programowania. Obecnie zajmuje się pisarstwem i wychowywaniem dzieci.
,,Wezwanie” to jedna z książek tejże aktorki, którą przeczytałam. Na początku wyglądało na to, że ta opowieść wcale nie będzie ciekawa, ale myliłam się. Początek był dość dziwny, jak dla mnie, ale potem już się mogłam połapać. Myślę, że przeczytam kolejne części tej powieści jak tylko znajdę chwilę spokoju.
Chloe od dziecka widziała duchy i dlatego cały czas przeprowadzała się. Marzeniem piętnastolatki była szkoła artystyczna do której się dostała. Niestety pewnego razu zaatakował ją mężczyzna, który okazuje się duchem. Ciotka wraz z ojcem Chloe postanawiają umieścić ją w Lyle House, który jest ośrodkiem dla nastolatków z problemami psychicznymi. Tam nastolatka poznaje nowych przyjaciół, którzy mają także jakieś problemy. Pewnego razu jej lokatorka zostaje zabrana przez karetkę, ponieważ dostaje ataku. Nasza bohaterka zaczyna widzieć jej postać, czyż by jej koleżanka umarła?
Chloe stara się z całych sił by jak najszybciej wyjść z tego miejsca, ale niestety duchy wszystko komplikują. Jeden najbardziej ją nęka aż w końcu udaje jej się z nim porozmawiać i z innymi. Kumpel Derek pomaga jej kontrolować jej moc. Niestety czasem jej moc jest za duża i powoduje kłopoty.
Derek, Simon i Rae, to właśnie oni są przyjaciółmi naszej bohaterki. Okazuje się również, że każdy z nich posiada jakąś moc w sobie. Derek jest super bohaterem, który pewnego razu zmienia się w coś strasznego. Simon jest czarodziejem a jej koleżanka okazuje się osobą, która posiada w sobie ogień. To właśnie oni postanawiają uciec z tego okropnego miejsca w poszukiwaniu ojca Simona. Niestety dowiedzieli się o ich ucieczce. Czy Chloe ucieknie z przyjaciółmi czy ich nie złapią ?
Książka jest fajna, ale mi nie bardzo się podobała. Wygląda na to, że początek trochę mnie od niej odciągnął, ale mam zamiar przeczytać kolejną część, bo jestem ciekawa czy cel przyjaciół zostanie osiągnięty.
Okładka bardzo przyciąga uwagę i dlatego właśnie ja ją wybrałam do czytania. Nie wiem czy to był dobry wybór, ale nie żałuję. Myślę, że inne części tej historii będą lepsze. Możliwe, że książka by mi bardziej przypadła do gustu gdyby ten początek był trochę krótszy a nie ciągnął się, jak ,,flaki z olejem” .
Książka została wydana przez wydawnictwo Zysk i S-ka.

Ocena:3,5/5

4 komentarze:

  1. Lubię te flaki z olejem ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. sama nie wiem. Raczej nie dla mnie powieści o duchach, bo znowu wyobrażę sobie starego dziadka z alzhaimerem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba jednak się nie skuszę, chociaż okładka wydaje się dość interesująca... Zgadzam się z tobą - przyciąga uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książkę można sobie poczytać, ale nie należy spodziewać się za dużo. Mimo wszystko zabiorę się za część 2 i 3
    Pozdrawiam !
    A sceny z duchami są tutaj czasem straszne nawet!

    OdpowiedzUsuń