środa, 18 maja 2011

,,Złamane serca"

Autor:Pamela Welles
Tłumacz:Liliana Fabisińska
Tytuł:,,Złamane serce”
Liczba stron:328
Wydawnictwo:Wilga
Cena:29,99 zł

Pamela Wells to niesamowita pisarka, dzięki której mogłam przeżyć moją historię jeszcze raz. Autorka niesamowicie wczuła się w rolę nastoletnich dziewczyn z ,,Złamanego serca”. Wiele nastolatek traci chłopaków lub poszukuje swojej wielkiej miłości, te właśnie problemy znaleźć można w książce Pameli Wells.

Dziewczyny marzą o prawdziwej miłości i potrafią ją zdobyć !
- Cztery przyjaciółki
- Cztery historie miłosne
- Cztery złamane, porzucone i samotne serca
- I jeden skuteczny kodeks postępowania !


Głównymi bohaterkami ,,Złamanego serca” są cztery przyjaciółki: Kelly, Sydney, Raven i Alexia. W pewnym Momocie trzy pierwsze nastolatki tracą swoich chłopaków w różnych okolicznościach. Załamane dziewczyny spotykają się razem i piszą swój własny ,,Kodeks zerwań” z dwudziestoma pięcioma zasadami. Za wszelką cenę próbują go przestrzegać Nawe Alexia, która jest singielką. Niestety na ich drodze pojawia się wiele przeszkód. Sydney nie może zapomnieć o Drewie i boi się, że już go nigdy nie odzyska. Koło Raven pojawia się Horacy, który zakochuje się w niej. Alexia wreszcie zyskuje chłopaka Bena, ale może go stracić przez kodeks. Natomiast Kelly staje przed trudnym wyborem, w którym musi wybrać przyjaciółkę lub jej byłego chłopaka. Wydawałoby się, że kodeks powinien do tego nie dopuścić, ale czy te kilka zasad spełniło jakieś zadanie.

Prócz życia miłosnego w książce można znaleźć problemy rodzinne. Niektóre z dziewczyn będą musiały złamać zasady rodziców a inne im pomóc. Czy może ci najbliżsi pomogą jakoś swoim dzieciom a może się odwrócą? Rodzica składa się również z rodzeństwa, może oni doradzą swoim załamanym siostrom lub zaopiekują się nimi ?

Książka bardzo przypadła mi do gustu, ponieważ opowiada o prawdziwym życiu nastolatki. Myślałam, że autorka trochę zabarwi historię tych nastolatek, ale okazało się całkiem inaczej. Żałuje, że wcześniej nie spotkałam tej książki, ponieważ ,,Kodeks zerwań” bym zastosowała w swoim życiu, ale może jeszcze się przydać. Wiele dziewczyn przeżywa takie historię i pewnie może porównać swój los do jednej z bohaterek, tak jak ja. Niestety moja historia trochę inaczej się potoczyła, ale w ,,Złamanym sercu” znalazłam wiele dobrych rad na przyszłość, które zamierzam zastosować.

Uwielbiam kolor czerwony i jeszcze ten naszyjnik ze zdjęciem. Ta właśnie okładka sprawiła, że nie mogłam oderwać od niej oczu. W serduszkach często zamieszcza się zdjęcia, ale fotka czterech przyjaciółek jest cudowna. Dwie bohaterki mogłam odgadnąć, ale dwie zostały nie do porównania. Możliwe, że ktoś inny będzie miał więcej szczęścia w dopasowywaniu niż ja.

Książkę polecam wszystkich singielką i dziewczyną z złamanymi serduszkami. Niech ta książka stanie się dla was lekarstwem na gorsze dni. Niestety wątpię by tą książkę wziął jakiś chłopak, ale mogę się mylić. Niektórzy chłopacy szukają w książkach dla nastolatek wiele cennych rad, które pomogą im je lepiej zrozumieć.

Jeśli ktoś czyta książkę lub zamierza to niech zwróci uwagę na wiersz ze strony 335, ponieważ jest cudowny. Bardzo mi się on podoba niestety nie będę go zamieszczała, gdyż ta niewiadoma was bardzo zaciekawi.

Książkę otrzymałam od Wydawnictwa Wilga, za którą bardzo dziękuję ;***

Ocena:5/5

4 komentarze:

  1. słyszałam to i owo o tej książce, ale nie ciągnie mnie do niej. Romansów nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety trochę już wyrosłam z książek o nastolatkach, pewnie więc nie przeczytam. Zgadzam się jednak z opinią dotyczącą okładki - bardzo sympatyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kupiłam i mam zamiar przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czeka w kolejce do zrecenzowania:-) A po Twojej recenzji mam jeszcze większą ochotę ją przeczytać;)

    OdpowiedzUsuń